Çevrimiçi bir e-ticaret mağazasına sahipseniz, son yıllarda online perakende arama pazarlamasını dönüştüren Google Merchant Center ile yakın temas halindesiniz demektir. 

Hedefinizdeki dönüşümleri elde etmenize yardımcı olan Google Merchant Center; tüketicilerin ürünleriniz hakkındaki görsel ve fiyat gibi detayları web sitenize gitmeden kolayca görmesini sağlar. 

Google Merchant Center Nedir?

merchant center nedir, nasıl kullanılır?

2010 yılında Google Shopping ile birlikte kullanıma sunulan Google Merchant Center; Google, YouTube ve diğer Google ortak siteleri için alışveriş reklamları oluşturmanızı sağlayan dijital bir platformdur.

Google Merchant Center’ın temel amacı, işletmelerin ilgili Google Alışveriş (Google Shopping) aramalarında görüntülenmek üzere fotoğraf ve fiyat gibi ürün bilgilerini yüklemelerine izin vermektir. Platform aynı zamanda, e-ticaretin daha rahat ve doğru bir şekilde denetlenebilmesi için Google My Business, Google Ads gibi diğer Google hizmetleriyle de entegre olabilir.

Unutulmaması gereken bir nokta da, Google Merchant Center’ın, ürünlerin satıldığı çevrimiçi bir mağazadan ziyade  alışveriş yapanların web sitenizde veya çevrimiçi bir pazarda sattığınız ürünleri bulmasına yardımcı olabilecek bir listeleme hizmeti olduğudur.

Neden Google Merchant Center Kullanmalıyım?

  1. Özelleştirilmiş ürün veri sayfalarını içe aktarma:

Google Merchant Center’ın, ürün verileriniz için birçok özellik sunması, alışveriş reklamları oluşturma konusunda size geniş bir özelleştirme alanı sağlar. Platformu, belirli bir ürünü bulmak veya performansa bağlı olarak farklı ürünler için stratejinizi ayarlamanız gerektiğinde kullanabilirsiniz.

  1. Ürün verilerini düzenleme ve güncelleme:

Ürün verilerini kolayca düzenlemenizi sağlayan Google Merchant Center, alışveriş feed’inde yayınlanmaya devam eden ürünleri optimize etmenize olanak tanır. Ayrıca, teklifleri incelemenize ve reklam stratejinizi pratik bir şekilde gerçek zamanlı olarak yönetmenize de olanak tanır.

  1.  Diğer Google hizmetleriyle entegrasyon:

Platform, Google Ads, Google Görüntülü Reklam Ağı ve diğer reklam platformlarıyla entegre olabilir. Böylece, yeniden pazarlama ve çok kanallı reklam kampanyaları kurgulayabilirsiniz. 

Google Merchant Center Ücretli Mi?

Google Merchant Center ücretsiz bir platformdur. Ancak, kullanıcı etkileşimini sağlamak için ödeme yapmanız gerekecektir. Bunu birkaç şekilde gerçekleştirebilirsiniz:

  • Tıklama başına maliyet (CPC): CPC ile potansiyel bir alıcı reklamlarınızdan birine her tıkladığında belirli bir miktar para ödersiniz.
  • Etkileşim başına maliyet (CPE): Bu yöntemle, kullanıcı bir reklamla her “ilişki kurduğunda” ücretlendirilirsiniz. (Daraltılmış bir reklamı genişletmek, reklamı 10 saniyeden fazla görüntülemek, reklamı kaydırmak vb.) 

 Google Merchant Center Nasıl Çalışır?

google merchant center ücretli mi?

Hesap: Merchant Center hesabı oluşturmak için ilk adım, bir Google hesabı oluşturmaktır. Halihazırda bir hesabınız varsa (Gmail hesabı veya Google My Business hesabı gibi) onu da kullanabilirsiniz.

Başlayın: Google Merchant Center’a gidin ve ‘’başlayın’’ butonuna tıklayın. 

Detaylar: Adres, mağaza adı ve web sitesi gibi işletme bilgilerinizi girin. Mağazanız için satın alma parametrelerini girin ve e-ticaret platformunuz gibi entegre etmek istediğiniz herhangi bir üçüncü parti platformunu seçin.

Ürünlerinizi ekleyin: Ürünlerinizi Merchant Center’a eklemek için iki yöntem vardır: manuel olarak yapabilir veya bir ürün veri feed dosyası kullanabilirsiniz.

Optimize edin: Ürün başlığı, ürün bilgileri, anahtar kelimeler, görseller, ürün kategorisi ve feed yönetimi dahil olmak üzere her şeyi optimize edebilirsiniz. 

Ürün Veri Feed’i Nedir?

Ürün veri feed’i, temelde ürün bilgilerinizi içeren bir TXT, Google E-Tablolar, XML dosyası veya içerik API’sidir. Veri akışında yer alan bilgiler, Google’ın ürünlerinizin neyle ilgili olduğunu anlaması ve ürünlerinizin aramada listelenmesine yardımcı olması için gereklidir. 

Başka bir deyişle, ürün veri feed’i, ürününüzle ilgili bilgileri düzenler ve arama motorunun anlayabileceği şekilde açıklar.

Google Merchant Center için Veri Feed’i Nasıl Oluşturulur?

Ürünlerinizi Google Merchant Center’a yüklemek için önce verilerinizi yükleyecek bir feed oluşturmanız gerekir. Peki bu ürün feed’ini nasıl oluşturulur? 

Birincil feed’ler (Primary feeds): Birincil feed’iniz, ürünlerinizi Google reklamlarında göstermek için Merchant Center tarafından kullanılan bir veri kaynağıdır. Birincil feed’inizdeki verileriniz tüm kurallara uyduğu sürece, yapmanız gereken tek şey feed’inizi oluşturup yüklemektir. Ancak, tüm kurallara uymazlarsa, gelişmiş feed seçenekleri kullanılarak da uyarlanabilirler. (Ek feed’i, reklamlarınızın performansını geliştirmek amacıyla ürün verilerinizi iyileştirmek veya yeniden yazmak için de kullanabilirsiniz.)

Birincil feed’leri ürün verilerini eklemek, kaldırmak, dil ve ülke hedeflemesi ayarlamak, ürün verileriniz için feed kuralları belirlemek için kullanabilirsiniz. Birincil  feed’ler, ürün eklenebilen veya kaldırabilen tek feed türüdür.

Not: Alışveriş reklamları ve yerel envanter reklamları için birden fazla birincil feed’iniz varsa, bunların aynı ürünleri ve verileri içermediğinden emin olmalısınız. 

Birincil feed nasıl oluşturulur? 

  • Merchant Center’da oturum açtıktan sonra sol taraftaki menüden “Ürünler” > “Feed’ler”i tıklayın. Ardından, “Primary Feed” formundaki “+” butonuna tıklayın,
  • İlk kez bir feed oluşturuyorsanız, sol taraftaki menüden “Ürünler”e tıklayın ve ana pencerede “Tüm yöntemleri gör”e tıklayın,
  • Satış yapılan ülkeyi ve dili seçin ve “Devam”a tıklayın:
  • Ad ve giriş yöntemi: Bu aşamada hangi seçeneği tercih edeceğiniz sizin stratejinize bağlıdır. 

Birincil feed adı: Birincil feed’i  tanımlamanıza yardımcı olacak açıklayıcı bir ad girin. Yayın adının, gönderdiğiniz dosyanın adıyla eşleşmesi gerekmez.

Giriş yöntemi: İhtiyaçlarınıza en uygun olanı seçin.

  1. Google E-Tablolar: Daha basit bir kataloğa sahip küçük satıcılar için iyi bir seçenektir. Ürünlerinizi listelemek için çeşitli ürün özelliklerine ve eklentilere sahip elektronik tablo şablonu sunar. Burada size iki seçenek sunulur: 
  • Bir şablondan yeni bir Google E-Tablosu oluşturun: Bu bağlantı, sizi bir ürün feed’i için mevcut bir şablonla Google E-Tablolarınıza götürür. 
  • Mevcut bir Google E-Tablosu seçin: Bu seçenek, Google’ın anlayabileceği önceden organize edilmiş ürün feed’inizi içeren mevcut e-tablonuzu yüklemenizi sağlar. Sayfalardan herhangi birinde yaptığınız düzenlemeler Merchant Center’da otomatik olarak güncellenir.
  1. Planlı getirme: Web sitenizde barındırdığınız bir dosyayı Merchant Center’a yüklemenize olanak tanıyan bir seçenektir. Dosya, Merchant Center tarafından otomatik olarak getirilmek üzere programlanabilecek tüm ürün verilerini içerir. Feed adını girdikten sonra ve getirme saatlerini günlük, haftalık veya aylık olarak ayarlayın.
  2. Yükleme: Google Cloud, SFTP veya FTP aracılığıyla Merchant Center’ınıza düzenli olarak yüklenmesi gereken, bilgisayarınızda kayıtlı bir dosya aracılığıyla ürün bilgilerinizin alındığı başka bir özelliktir. Dosyayı manuel olarak da yükleyebilirsiniz. 
  3. Content API, uygulamaların etkileşime girmesine ve doğrudan Google Alışveriş’e yüklenmesine izin vererek bilgi yüklemeyi kolaylaştırır. Ayrıca Merchant Center için bir ürün veri giriş kaynağı olarak kullanıldığı için  verileri doğrudan web sitenizden iletir.
  • Giriş yöntemini seçtikten sonra, kurulumu tamamlamak için feed oluştur seçeneğine tıklayın. 

Google Merchant Center’ın E-Ticaretteki Kullanımı ve Örnekleri

Google Shopping, tüketicilerin ürünleri aramasına ve karşılaştırmasına olanak tanıyan bir Google hizmetidir. Kullanıcılara ürünleri nereden ve hangi fiyata satın alabileceklerini gösterir. 

Google Merchant Center ve Google Shopping’i kullanarak potansiyel alıcıları web sitenize çekerek satışları artırabilirsiniz. 

Tüketicilerin Google Alışveriş’e erişmesinin en basit yolu, ürünleri doğrudan platformun web sitesinde aramaktır.

e-ticarette google merchant center kullanımı ve örnekleri

Bununla birlikte kullanıcı, ürünle ilgili bir anahtar kelime aradığında alışveriş sekmesine tıklayıp hizmete erişebilir. 

Google Shopping’in e-ticaret için dikkate değer özelliklerini inceleyelim: 

  • Filtrelenebilir tüketici bilgileri: Google Alışveriş, kullanıcının sorgusuna dayanarak belirlenen alaka düzeyine göre arama sonuçlarını gösterir. Ek olarak, Google Alışveriş, tam olarak aradığınız öğeyi bulma olasılığını artırmak için arama sonuçlarını filtrelemenize olanak tanır. Google Alışveriş sayfasının sol sütunundan markaya, fiyata ve daha fazlasına göre filtreleyebilirsiniz. 
  • Ürün bilgileri: Ürünlerini satışa sunan işletmeler, Google Alışveriş’in politikalarına uymakla yükümlüdür. Google Shopping, satıcıların yanıltıcı ya da güncel olmayan bilgileri satmamasını sağlamalıdır.  
  • Ürün incelemeleri: Google Shopping, kullanıcıların bilinçli bir satın alma işlemi yapmasına yardımcı olmak için ürünlere olumlu veya olumsuz incelemelerden oluşan bir değerlendirme bölümü sunar. 
  • Karşılaştırmalı alışveriş: Google Shopping, kullanıcıların neyi nereden satın alacağına karar verme sürecini kolaylaştırmak için ürünlerin farklı web sitelerdeki fiyatlarının karşılaştırılmasını sağlar. 

Özetle; Google Merchant Center ve Google Shopping, işletmelerin ürünlerini doğru hedef kitleye ulaştırmasının en iyi yollarından biridir. Kullanıcılar ürün fotoğraflarını, fiyatlarını ve özelliklerini web sitesine gitmeden görüp, detayları incelemek için mağazayı ziyaret edebilir. Bu sayede de web sitesi trafiğini artırmaya ve olası satışları ve satış gelirini artırmaya yardımcı olur.

Google Merchant Center ile Google’daki pazarlamanızın daha koordineli olmasını ve müşterilerinizin e-ticaret mağazanız için en alakalı ve güncel ürün bilgilerini görmesini sağlayabilirsiniz.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]