Kalite skoru’nu arttırmak üzerine önerile geçmeden önce yazıma kalite skorü nedir, Beklenen Tıklama Oranı Nasıl arttırılır, Reklamlarımızın alaka düzeyini nasıl yükseltebiliriz, Açılış sayfası Deneyimini nasıl iyileştirebiliriz ve Anahtar kelimelerimizi nasıl gruplamalıyız gibi konulara değineceğiz.

Öncelikle Kalite puanı hakkında birazcık bahsetmek gerekirse; 1 ile 10 arasında Anahtar kelimelerimiz ile arama yapan kullanıcıların açılış sayfamızda ve reklamlarımızda elde ettiği deneyimin kalitesidir. Bu kalite puanını etkileyen bazı faktörler bulunmaktadır. Bunların başlıca üç tanesi aşağıdaki gibidir;

  1. Beklenen Tıklama Oranı
  2. Reklam Alaka Düzeyi
  3. Açılış Sayfası Deneyimi

Bu üç maddeyi daha sonra açıklayacağız tabii ki ama öncesinde bu kalite skorunun bize ne gibi faydalar sağlayabileceğinden kısaca bahsetmek istiyorum. İlk olarak yüksek kalite puanına sahip olan anahtar kelimeler, düşük olanlara kıyasla daha düşük tıklama başına maliyet(CPC)’lere sahiptirler. Kalite puanı düşük olan reklamlarımız daha az gösterim almaktadırlar. Hatta bu sebeple arama sorgusunda reklamlarımızı bile gösteremeyebiliriz. Reklamveren olarak özellikle üst sıraları hedefliyorsak kalite skorumuzun yüksek olması sayesinde daha düşük maliyetlerle daha yüksek sıraları elde edebiliriz.

Beklenen Tıklanma Oranı

Adından da anlaşılacağı üzere tahmine dayalı bir metriktir. Reklamlarımızı gören kullanıcıların reklamımıza tıklama olasılıklarını gösterir. Bu olasılığı verirken kelimemizin daha önceki kalite skoru verilerinden yararlanır. Google ads bu oranı hesaplarken cihaz türü, arama terimleri ve açık artırmaya ilişkin diğer faktörleride baz almaktadır. Eğer beklenen tıklanma oranımız ‘’ortalama ve ortalamanın üzerinde’’ ise bir problem yok demektir fakat ‘’ortalamanın altında’’ ise optimizasyon yapmamız gerekmektedir.Örneğin daha uygun bir anahtar kelime kullanmak veya reklamlarımızda anahtar kelimeye daha fazla yer vermek başlıca kullanılan optimizasyon yöntemleri dir.

Reklam Alaka Düzeyi

Anahtar kelimemizin reklamımız ile uyum sağlamasını esas alan bir metriktir. Reklamımız ile anahtar kelimemizin ne kadar uyumlu olduğunu ölçer. Yani anahtar kelimemize sadece reklamımızda yer vermemizden ziyade reklamlarımızın arama sonuçlarıyla ilgili olması ve kullanıcının dikkatini çekmesi gerekmektedir. Örneğin anahtar kelimemizin kırmızı spor ayakkabı olduğunu varsayarsak reklam metinlerimizde ‘’En güzel kırmızı ayakkabılar’’,’’onlarca kırmızı ayakkabı modeli burada’’ gibi iletişimler kullanmamız gerekmektedir.

Açılış Sayfası Deneyimi

Birinci ve ikinci faktörümüz tamamen reklamlarla ilgili maddelerdi fakat üçüncü maddemiz yani açılış sayfası deneyimi, Reklamlarımızın tıklanma oranı mükemmel anahtar kelimemiz aşırı uyumlu olsa dahi kullanıcıların reklama tıkladıktan  sonra karşılarına çıkan sayfanın da kalite puanına katkısı çok fazladır. Bu Kullanıcıların karşısına çıkan sayfanın kullanıcıları ne kadar mutlu ettiği ile alakalıdır. Bunun için Açılış sayfamızı kullanıcı deneyimlerine uygun bir şekilde ve arama sorguları ile alakalı bilgiler içerdiğinden emin olmamız gerekmektedir.

Kalite Puanını Etkileyen Bu Üç Faktörü Destekleyen Alt faktörler:

  1. Reklam Metinleri: Reklam metinlerinde kullandığımız başlık, açıklama ve url’in kalite puanı üzerinde doğrudan etkisi bulunmaktadır.
  1. Reklam Uzantıları: Reklam uzantıları kullanmak reklamlarımızı daha güçlü göstermektedir. Tıklanma oranını artırmaktadır. Gereksiz uzantı kullanmadan sadece işimize yarayan uzantıları kullanmak faydalı olacaktır.
  1. Sayfa Açılış Hızı: Sayfa yüklenme süresi google’ın çok önem verdiği bir konudur. Sayfamızın açılış süresinin 3 saniyenin altında olması gerekmektedir. Bunu nasıl test edeceğimiz konusunda google’ın sağlamış olduğu ‘’Pagespeed Insights’’ aracını kullanabiliriz.
  1. Mobil Uyumluluk: Mobil için özel bir tasarımın olması zorunlu bir kural değildir ancak Mobil kullanımın aşırı yaygınlaşması ve yaygınlaşmaya devam edecek olması göz önüne alınırsa bir an önce Mobil’e özel tasarım yapılmasını tavsiye edebilirim.

Kalite puanı hakkında biraz fikir sahibi olduktan sonra kalite skorunu nereden öğreneceğiz? Dediğinizi duyar gibiyim. Anahtar kelime raporları>sütunlar>kalite puanı şeklinde ads paneli üzerinden ulaşabiliriz. Kalite puanını etkileyen faktörlerin durumunu görmekte mümkündür. Buna da kalite puanı metriklerini raporumuza ekleyerek yapabiliriz. Bu metrikleri Sütunlar seçeneğinden ekleyebiliriz. Tüm bunları yaparken aynı zamanda kalite puanımızı geçmişe yönelik olarak takip etmemize de imkan tanınmaktadır. Örneğin eskiden kalite puanı 7 olan bir kelimenin şuan 8 puan olduğunu görebiliriz. Böylelikle yaptığımız optimizasyon çalışmalarının faydasını veya zararını bu şekilde takip edebiliriz. 

Kalite Skorunu Arttırmak İçin Search Kampanya Kurgusu Önerileri

Son Olarak Anahtar Kelimelerimizi Nasıl Gruplamalıyız?

Sorusuna cevap vermek gerekirse, Reklamlarımızı ve anahtar kelimelerimizi oluştururken reklam grupları şeklinde oluşturabiliriz. Tek bir ad grubunun  altına bütün kelimeleri toplamaktansa ilgili kelimeleri gruplar halinde bir arada tutarsak daha yüksek bir kalite skoru elde etmemiz mümkün olur. Örneğin online olarak sipariş alabilen zincir bir pastane olduğumuzu varsayarsak örnek reklam gruplarımız ve kelimelerimiz aşağıdaki gibi olmalıdır.

Reklam Grubu: TatlılarPastaTurtaKek
Anahtar kelime Çikolatalı PastaElmalı TurtaSade Kek
Anahtar kelime Çilekli PastaKabaklı TurtaKakaolu Kek
Anahtar kelime Meyveli PastaMeyveli TurtaVanilyalı Kek
Anahtar kelime Pasta SiparişiEl Yapımı TurtaTarçınlı havuçlu Kek
Anahtar kelime Doğum Günü PastasıTaze TurtaEv yapımı Kek
Anahtar kelime Düğün-Nişan PastasıTurta SiparişiKek Siparişi

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]