Potansiyel müşteri edinmek, işletmelerin ana hedefleri arasındadır. İşletmeler için en iyi müşteri adayı, ürünlerinize veya hizmetlerinize ilgi duyan ve satın almak için pazarda bulunan kişilerdir. Bu potansiyel kişileri, Google Ads Lead Generation (Potansiyel Müşteri) kampanyaları ile bulabilirsiniz.
Peki Nedir Bu Google Ads Lead Generation (Potansiyel Müşteri) Kampanyaları?
Lead yani müşteri formları sayesinde tüketiciler, bir markadan satın almak istediği mal veya hizmetler hakkında teklif almak için bilgisini bırakır. Böylelikle direkt kullanıcı bilgilerini toplayıp, dönüşümlerinizi arttırabilirsiniz.
Lead Generation Kampanyaları Nasıl Oluşturulur?
- Yeni bir kampanya oluşturun.
2.Kampanya objective’ni yani hedefinizi “Lead” olarak seçin.
3.Kampanya goal’ünüzü (dönüşüm hedefinizi) seçin. Burada dönüşüm hedefiniz bulunmuyor ise “add goal” seçeneğinden hesabınızdaki dönüşümleri goal olarak seçebilirsiniz.
4.Kampanya türünüzü seçin.
5. Lead formunuzu oluşturun. Potansiyel müşterilerinize ulaşmak için ad, soyad, telefon numarası gibi bilgileri toplayabilirsiniz.
6.Lokasyon, dil ve bid stratejinizi belirleyin.
7. Bütçenizi, varsa kampanyanızın bitiş tarihlerini ekleyin.
8. Ad grubunuzun ismini ve hedefini (kitlelerini) belirleyin.
9.Son adım olarak ad yani reklam detaylarınızı oluşturun. (Kreatif, headline, description, link, call to action gibi unsurların eklenmesi.)