Dijital dünyada milyarlarca insan, her gün internet üzerinden farklı arama motorları aracılığıyla ilgi duyduğu bilgi/hizmetleri aramaktadır. Hepimizin bildiği gibi Google, dünyanın en çok kullanılan arama motorudur ve uzun bir süre onun bu ünvanı taşıyacağından kimsenin de şüphesi yok. Peki tüm dünyada Google’ın kullanım oranı nedir?

Alışveriş yapan kullanıcılar, yeni bir ürün satın almak istediklerinde ilk olarak Google’a bakıyor. 

Geleneksel pazarlamaya çok ciddi bir rakip olan dijital pazarlamada Google’a bütçe ayırmak, var olan hizmetin olumlu sonuçlarını arttırmada oldukça etkili oluyor. Bu noktada Google Ads eski adıyla Google Adwords kişiye en iyi yardımcı olacak hizmet aracıdır.

Google Ads Nedir?

Google Ads, Google tarafından sunulan ücretli bir çevrimiçi reklamcılık platformudur. Başlangıçta Google Adwords olarak adlandırılan arama motoru şirketi, 2018’de hizmeti Google Ads olarak yeniden adlandırdı. İşletmeler, Google Ads aracılığıyla, ürünleri veya hizmetleriyle ilgilenen potansiyel müşterilere ulaşmak için çevrimiçi reklamlarını oluşturabilir. Bu sistem küçük, orta ve büyük tüm işletmeleri destekler. Milyarlarca insan Google’a gittiğinde belirli bir şey arar. Google’da arattıkları kelimeler ile işverenlere ilham olurlar. Bu noktada Google Ads’i kullanmak, işletmeniz için verdiğiniz en iyi karar olabilir. Sitenize satış getirmek istiyorsanız, kullanıcılarınızdan arama almak istiyorsanız veya form doldurmalarını istiyorsanız yani sizin dönüşümünüz her ne ise kampanyanızı açarken “Benim hedefim bu!” diye işaretleyerek reklamınıza yön veriyorsunuz. Sonrasında doğru bütçeyi ve doğru hedef kitleyi Google Ads’e verdiğiniz takdirde Google Ads, sizin için en uygun kullanıcıya reklamınızı gösteriyor. 

Marka Bilinirliğini Artırın

Marka adınızı, karakterinizi, itibarınızı vb. güçlendirmek, kitlenizle güven oluşturmak için önemlidir. Bunları tutarlı bir şekilde ne kadar çok yaparsanız, markanız o kadar güçlü olur ve müşterileriniz arasında o kadar fazla inanç kazanırsınız. Marka bilinirliğiniz olmadan satış yapma ihtimaliniz düşüktür. Bilinirliği az olan bir işletmeniz varsa marka bilinirliği, kampanyanız için uygun bir hedefleme olacaktır.

Google Ads Kampanya Türleri

Arama Ağı Kampanyası

Kullanıcının Google’da kırmızı elbiseyi aratmasıyla karşısına çıkan ilk üç seçenek ücretli Google Ads Arama Ağı Kampanyaları. 

Kullanıcı, kırmızı elbiseyi arattığında ilk gördüğü bu 3 kampanyadan birine tıklama olasılığının ekranı aşağı kaydırıp gördüğü organik aramalara tıklama olasılığından daha fazla olduğunu varsayabiliriz. Tabii, kampanyaya yüksek bir bütçe ayırmak en üstte çıkmak için yeterli değil. Google, kullanıcılarını çok seviyor. Kullanıcı, işveren ve Google arasında kazan-kazan-kazan ilişkisi var. Kullanıcı kırmızı elbiseyi arattığında gerçekten kırmızı elbise seçeneklerini görebileceği/satın alabileceği/favorilerine ekleyebileceği sitelerle karşılaşmak ister. Kampanya reklam metninin site içeriğine uygun olması, kullanıcıların reklama tıklama oranı, yönlendirilen sayfanın açılış hızı gibi birçok metrik sizin sitenizin kalite skorunu belirler. İyi bir anahtar kelime araştırmasından sonra en uygun anahtar kelimeleri belirlemek, negatif anahtar kelimeleri belirlemek, açılış sayfanızın içeriğini düzenlemek ve reklam metinlerinizi anahtar kelime ve site içeriğiyle en alakalı şekilde optimize etmek kalite skorunuzu yükseltmekte önemli bir rol oynar. Müşterinin açılış sayfası deneyimi önemlidir.

Kalite skoru, anahtar kelimelerinizle arama yapan kullanıcıların reklamınız ve açılış sayfanızda elde ettiği genel kullanıcı deneyiminin derecesidir. Aradığına ulaşan ve sitenizden mutlu ayrılan kullanıcılar sayesinde kalite skorunuz yükselir. Böylece Ads üzerinden bir arama ağı kampanyası açtığınızda sitenizin ilk sayfada ve yukarıda görünme olasılığı artar.

Arama veya satış odaklı bir kampanya açtınız ve sonuç alamadınız. Kampanyanızdaki dönüşlerde arama veya satış yok. Para ödemezsiniz. Bu kadar basit.

Google Ads’in bu kadar güçlü ve kârlı olmasının nedeni budur.

Google’da reklamını yapacağınız ürünler hakkındaki kelimelerin ne kadar aratıldığını, rakiplerinizin o kelime/kelime grupları için ne kadar ödediğini görmek oluşturacağınız reklamınız hakkında fikir sahibi olmak için harika bir başlangıç olabilir. Mesela kırmızı bir elbise satıyorsanız, Google’da kırmızı elbise, kırmızı elbise satın al, kırmızı abiye gibi kelime gruplarının aranma hacmini görebilirsiniz.

Ads’e giriş yaptınız. Ana sayfadasınız. Sağ üstte bulunan “Araçlar ve Ayarlar” simgesine tıklayıp Anahtar Kelime Planlayıcı’yı seçerek ilgili kelimelerinizi araştırabilirsiniz.

Görüntülü Reklam Ağı Kampanyası (GDN)

Görüntülü Reklam Ağı Kampanyaları(GDN) , Google Adwords kampanya konsolunu kullanarak, web sitelerini içeriklerinde veya konularındaki anahtar kelimelere göre hedefleyebileceğiniz ve/veya site adlarına göre reklam yerleştirebileceğiniz anlamına gelir. Google Görüntülü Reklam Ağı, metin reklamlar, resim reklamlar, zengin medya reklamları ve video reklamlar gibi birden çok reklam biçimi sunar. GDN’de başarı, normal arama stratejisinden farklı bir yaklaşım gerektirir. Etkili bir yaratıcı strateji ile doğru anahtar kelimeleri ve konuları/Google’ın ortak sitelerini seçme yeteneği başarıyı getirecektir.

Hatta reklamınıza tıklayan potansiyel müşterinize yeniden pazarlama(remarketing) stratejisi ile reklamınızı tekrar ve tekrar gösterebilir, dönüşüm oranınızı (CR) artırabilirsiniz.

Alışveriş Kampanyası

Alışveriş reklamları, Google Alışveriş sekmesinde,  arama sonuçlarının yanında (metin reklamlardan ayrı), Google Arama Ortağı web siteleri (kampanyanız arama ortaklarını içerecek şekilde ayarlanmışsa), YouTube, Gmail ve Google Discover’ı içeren Google Görüntülü Reklam Ağında görünen ürün reklamlarıdır. Alışveriş reklamları, reklamlarınızın nasıl ve nerede gösterileceğine karar vermek için mevcut Merchant Center, ürün verilerinizi (anahtar kelimeleri değil) kullanır. Merchant Center aracılığıyla gönderdiğiniz ürün verileri, sattığınız ürünlerle ilgili ayrıntıları içerir. Bir kullanıcının aramasını reklamlarınızla eşleştirdiğimizde, en alakalı ürünleri gösterdiğimizden emin olarak bu ayrıntıları kullanırız. Bu noktada alışveriş reklamı açmak istiyorsanız Google Merchant Center hesabına ihtiyacınız olacak.

Video Kampanyası

Video kampanyalarını “YouTube kampanyaları” olarak adlandırsak çok sorun olmaz. Video reklamlarının büyük bir kısmı Youtube’a yerleştiriliyor , ancak video reklamlarınız Youtube iş ortakları gibi başka yerleşimlerde de görünebilir.

Keşfet Reklamlar
Videolar alt alta sıralandığında arada çıkan reklamlardır.
Geçilebilir Reklamlar
1 dklık video için 15sn’de kapatırsanız herhangi maliyet yaratmıyor. Maliyet yaratması için izleyicinin reklamı sonuna kadar izlemesi gerekiyor.
Aksiyona Çağıran Reklamlar
Call to Action butonu yer alan reklamlardır. Dönüşüm her ne ise buton ona göre şekillendirilebilir.
Bumper/Geçilemeyen ReklamlarBumper 6 saniye olan “reklamı geç” butonu bulunmayan reklamlardır. Geçilemeyen reklamlar ise 15-20 saniye boyunca süren “reklamı geç” butonu bulunmayan reklamlardır. Bumper’ın uzun versiyonudur.

Youtube Masthead Reklamları

1.

1 gün ile 7 gün arası rezerve edilebilen bir alandır. Minimum 40 K bütçe zorunludur. Bin gösterim başına ödeme ( CPM ) ile ücretlendirilir. CPM ücreti 4 TL’dir. İlgi alanı/demografi gibi eklenmek istenilen her özellik başına CPM ücretine 1 TL eklenir. 

2.

Bütçe olarak minimum 40 K belirlenmesi zorunludur. Bir önceki kampanya türündeki gibi gibi yaş, cinsiyet, lokasyon, ilgi alanı, cihaz gibi hedeflemeler yapabilirsiniz.

Negatifleme

Reklamınızın her videoda görünmesini istemeyebilirsiniz. Bir araba firmasıysanız reklamınızın araba kazalarının olduğu videolarda gözükmesi sizin için olumsuz bir etki yaratacaktır. Aynı şekilde çocuk videolarında gözükmesi hedef yaş kitlesinin içinde olmadığı için bütçenizin boşa harcanmasına sebep olur. Reklamlarınızın nerede gösterilmeyeceğini kolayca negatifleyip gözükmesini engelleyebilirsiniz.

Negatifleme örneği

Uygulama Kampanyası

Uygulama kampanyaları, uygulamanızı Google Arama, Google Play, YouTube, Gmail ve Görüntülü Reklam Ağı’ndaki diğer uygulamalar ve mobil web sitelerinde tanıtmanıza olanak tanır. Uygulama içi dönüşüm işlemlerini artırmanıza olanak tanır.

Kampanyanızı açarken 20 adede kadar video, 20 resim ve 20 HTML5 reklam öğesi yükleyebilirsiniz. Ne kadar çok öğe sağlarsanız, Google’ın algoritması kampanyanız için o kadar fazla reklam yerleşimi bulabilecektir. Kampanyanıza mümkün olan en büyük erişimi ve etkiyi sağlamak için bu yapı taşlarının hem çeşitli hem de yüksek kaliteli olması gerekir. 

Uygulamanızı hiç indirmemiş potansiyel kişilere ulaşarak uygulamanızı indirmelerini sağlayabilirsiniz. Tabii, sadece uygulamayı indirmemiş olan kişilere ulaşmak yetmez. Uygulamayı indirmiş, varolan aktif kullanıcınıza da uygulamanızın içindeki yeni fırsatlar hakkında reklamlar oluşturabilirsiniz. 

Hatta uygulamasını indirmiş ama uzun süredir uygulamaya girmemiş kullanıcılarınızı yeniden uygulamaya çeken reklamlar oluşturup aynı platformlarda yayınlayabilirsiniz. Nitekim bu son iki madde e-ticaret uygulamaları için çok değerli reklam çeşitleridir.

Akıllı Kampanya

Google Ads’i Google Akıllı Kampanyalarından ayıran özelliklerle başlayalım. En önemli fark: Kontrol. Google Ads ile tüm kampanyanız üzerinde kontrol sizde. Reklam metni, reklam biçimleri, anahtar kelime seçimi, teklif verme, planlar, konum hedefleri, dönüşüm izleme, bütçeler; başka bir deyişle, her şey! Ancak Google Akıllı Kampanyalarda hesabınızı kurarsınız, tek bir reklam oluşturursunuz, işletmenizin kategorisini seçersiniz , bütçenizi belirlersiniz ve hepsi bu kadar!

Google’ın sizin için hangi anahtar kelimeleri seçtiğini görebilirsiniz, ancak bunları ayarlayamazsınız (eşleme türü veya teklif verme). Hedeflerinizi ve diğer temel değişkenleri (temel reklamcılık hedefleri, reklam zaman planlaması) seçebilirsiniz, ancak daha fazlasını seçemezsiniz.  Bu noktada Akıllı Kampanya “Kur ve Unut” kampanyasıdır. Devamlı kontrol gerektirmez.

Kurulum süreniz genellikle 15 dakika civarındadır; İşletmeniz ve sağladığınız ürün veya hizmetler hakkında basit veri girişi gerektirir. Google Ads’e kıyasla çok daha basit bir süreç.

Keşif Kampanyası

Keşif kampanyaları bir diğer adıyla Discovery Ads, Google Ads’in sunduğu bir diğer kampanya çeşididir. Discovery Ads sayesinde ücretli trafikler elde edebilirsiniz. Buradan vereceğiniz reklamlar üç ana Google aracında yayınlanır:

Google Keşfet, YouTube ve Gmail.

Belirli bir arama sorgusunu yanıtlamak için tasarlanan Google Arama Ağı’nın aksine, Google Discover’ın amacı, kullanıcı soruyu sormadan önce bir yanıt sağlamaktır. Bir kullanıcı Google Keşfet ile giderek daha fazla etkileşime girdikçe, yaptıkları ve görmek istemedikleri şeyler hakkında yapay zeka sayesinde daha iyileştirilmiş bir genel bakışına sahip olurlar. Az önce okuduğunuz gibi bu reklamların amacı, müşterilerinize istediklerini bilmeden önce istediklerini göstermektir. Bu noktada oluşturduğunuz kampanya kullanıcının ihtiyacı olduğu anda onu rahatsız etmeden karşına çıkar.

Aslında bu durum da yapay zekanın geldiği noktayı tekrardan düşünmemizi sağlıyor.

Google Discovery Ads, son derece görsel ve ilgi çekici olacak şekilde tasarlanmış olmaları nedeniyle Görüntülü Reklamlara çok benzer. Google Görüntülü Reklam Ağı gibi, Google Keşfet de özel, yakın ilgi alanı ve pazardaki kitleleri hedeflemenize olanak tanır. Ayrıca, başka bir aracı kullanarak mevcut web sitesi kitlenizle yeniden etkileşim kurmanın harika bir yolu olan yeniden pazarlama kitlelerini de hedefleyebilirsiniz.

Google Keşfet Nedir?

30 yıl önce insanlar sabah kahvelerini içerken gazeteleri okurken, şimdi haber sitelerini okuyor ve sosyal medyada geziniyorlar.Google Keşfet – Google Feed’in yeni adı – Google uygulamasını yüklemiş olan tüm iPhone ve Android kullanıcılarının, seçilen konuları takip ederek veya takip etmeyi bırakarak haber akışlarını kişiselleştirmelerine izin vererek, kullanıcıların bu işlemleri bir adım daha ileri götürmelerine yardımcı olur.  Bu özelliğin ne kadar yaygın olarak kullanıldığı ve burada reklamların etkili olup olmayacağı konusunda şüpheliydim. Ancak Google, her ay 800 milyondan fazla kişinin keşfetmek için kullandığını belirtir. Bu nedenle, kişisel olarak kullanmasanız bile, reklamlarınıza alakalı kitleler tarafından ulaşılmayacağı anlamına gelmez.

Kampanya Açmak için Önemli İpucu

Kampanya türlerinden birini veya birkaçını gözünüze kestirdiniz ve Google Ads’te ilk kampanyanızı açmaya karar verdiniz. Harika! Ama kampanyayı nasıl açacağınızı, kimi neyi hedefleyeceğinizi bilmiyorsunuz. Google’ın bu konuda tamamen türkçe arayüzle ücretsiz olarak yayınladığı bir eğitimi var. Sadece 3 saat olan bu eğitim, temel Google Ads konularını eğlenceli videolar ile ele alıyor.  E-mailinizle giriş yaptıktan hemen sonra eğitime başlayıp ilk kampanyanızı kolayca oluşturabilirsiniz.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]