Sosyal medya kanallarından bir tanesi olan Tiktok, son dönemde bireysel ve kurumsal anlamda çok yoğun bir şekilde kullanılan uygulamalardan bir tanesi olmayı başarmıştır. Kullanıcıların kısa videolar çekerek geniş kitleleri etkileme arzuları bulunan Tiktok’ta müzik ve eğlence ön plandadır. Ancak dijital pazarlamanın bir parçası olarak da değerlendirilmeye başlanan bu platformun ticari amaçlı tercih edilmesi de söz konusu olur.

Tiktok’un kullanım amaçları farklılaşsa da genel anlamda geniş kitlelerin bu platformda varlık sürdürdüğü tartışmasız bir gerçektir. Tiktok’un ticari kullanım bağlamında değerlendirilmesini destekler bir özelliği de demografik olarak ortaya konmalıdır. Kullanıcıların %69’u Z kuşağı olarak tanımlanan 24 yaş ve altındaki kimselerdir. Bu da markaların Tiktok üzerinden tüketiciye ulaşma imkanını kolaylaştırmaktadır. 

Markaların tüketicileri ile daha sağlam temellere oturmuş bir ilişki kurmaları adına önem kazanan Tiktok’un alışveriş alışkanlıkları üzerinde de ciddi etkileri vardır. Bu bağlamda markaların sosyal medya kullanıcılarına yönelik politikalar benimsemeleri çok daha değerli olacaktır. Peki, bir markanın sosyal medya mecralarında yer alması sayesinde ne tür etkiler ortaya çıkar? 

Tiktok ve Z Kuşağı

Markalar Tiktok’ta Yer Almalı mı?

Sosyal medya sadece markaların değil geniş kitlelere hitap etmek isteyen herkesin yer alması gereken bir mecra olarak kabul edilmektedir. Bu nedenle de bir sosyal medya çalışması yapılmak isteniyorsa markaların ilk olarak Tiktok’u tercih etmeleri gerekir. Neden mi?

Tiktok kullanıcı sayısı ve etkileşim miktarı bakımından oldukça büyük bir mecradır. Üstelik burada paylaşılan videoların kısa sürede diğer platformlarda da paylaşılıyor olması Tiktok’u dijital pazarlama açısından özel kılar. Bu nedenle markasını büyütmek isteyen kimseler olarak Tiktok’u tercih etmelisiniz. 

Tiktok ile Markaların Kazanımları Neler Olur?

Tiktok kullanmak sadece sosyal medyada varlık göstermek olarak düşünülmemelidir. Çünkü markalar sosyal medyada varlıklarını sürdürürken aynı zamanda kazanç bağlamında da ciddi kazanımlar elde edebilirler. Yapılan araştırmalara göre ortalama 15 saniyelik videoların Tiktok’ta izlenme oranı en yüksek içerikler olduğu görülmüştür. Markaların söz konusu veriyi dikkate alarak hareket etmeleri oldukça önemlidir. Bu çerçevede aşağıdaki faktörleri ele alarak sizi bekleyen birbirinden özel ayrıcalıkları yakalamalısınız.

Marka Bilinirliğini Arttırmak

Tiktok videoları çekmek ya da Tiktok fenomenleri ile iş birliği yaparak videolar çektirmek markanızın daha geniş kitlelere hitap etmesini sağlar. Zira Tiktok, kullanıcı sayısı milyarları bulan bir mecradır. Bu nedenle de insanlara Tiktok üzerinden ulaşmak ve markanızın varlığını kanıtlamak bu bağlamda çok daha mümkündür. Bu nedenle markaların tamamı için Tiktok kullanarak beklentilerine cevap verecek bir çözüm üretebilirler. Üstelik sık sık video paylaşımı yapılmasının sonucunda %50 oranında kitle artışının elde edileceği de unutulmamalıdır.

Tiktok Reklamları

Satış Rakamlarını İyileştirmek

Tiktok’ta faaliyet göstermek isteyen markaların en büyük kazanımlarından bir tanesi de satış rakamlarındaki iyileşme olacaktır. Bu nedenle de kazanımları değerlendirerek çalışmalar gerçekleştirilmesi özeldir. Daha fazla tüketiciye ulaşacak olan markanın daha ürünlerini tanıtması kolaylaşacağından satış rakamlarının iyileşmesi muhtemeldir. Üstelik marka için daha kârlı anlaşmalara da imza atmak mümkündür. Özellikle COVID-19 etkisiyle internete ve mobil uygulamalara bağlı kalan insanların Tiktok üzerinden yeni markalarla tanışma oranı %30 oranında artış göstermiş görünüyor.

Reklamlardan Geri Dönüş Artar

Reklam çalışmaları yapmayı arzu eden markalar için reklamlardan geri dönüş almak oldukça muhtemeldir. Bu kapsamda reklamların etkisi ile daha ciddi kazanımlar elde edilebilir. Reklam bütçesinin daha düşük olduğu Tiktok sayesinde insanların reklamlara reaksiyon gösterme süreci kısalır. Böylelikle satışa sunulan ürün ve hizmetler için talep reklamın yayınlanmasından sonra artar.

Reklam Maliyetleri Düşer

Reklamlar konusunda maliyetleri düşürmek istiyorsanız dikkat edeceğiniz en önemli husus kullanacağınız mecradır. Geleneksel reklam ve pazarlama araçları düşünüldüğünde reklam maliyetleri daima daha fazladır. Ancak bir dijital pazarlama kanalı olarak Tiktok reklamları sayesinde ödemeniz gereken ücretler daima daha düşük olacaktır. Bu nedenle de bir markanın reklam çalışmalarına katılması adına Tiktok gibi alternatifleri değerlendirmesi elzemdir.

Tüm bu değerlendirmeler ışığında markaların yeniliklere açık olması gerekir. Özellikle de reklam ve pazarlama hususunda ön plana çıkan yaklaşıma sahip markalar için Tiktok vazgeçilmez bir kanal olacaktır. Eğer siz de bu konuda beklentilerinize uygun bir yaklaşım sergileme amacı güdüyorsanız mutlaka Tiktok gibi bir mecrada varlık sürdürmeye özen göstermelisiniz.

Markanızla Tiktok’ta varlık sürdürmeye başladıktan sonra etkileşim ve satışlar noktasında ciddi bir dönüşüm ortaya çıkacaktır. Bu bağlamda dikkat edilmesi gereken sadece Tiktok reklamları ile doğru araçları kullanmak olacaktır. Siz de markanızı doğru bir şekilde yönetmek ve reklamların etkisini ön plana çıkarmak adına Tiktok ile harekete geçin! Dijital pazarlama kanalları ile beklentilerinizin üzerinde sonuçlara ulaşın!

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]