Google Optimize, yayındaki testleri durdurmaya gerek olmadan üzerinde düzenleme yapabileceğimiz özelliğini geçtiğimiz aylarda duyurmuştu. 🔈

Bir testi yayına aldıktan sonra, test üzerinde değişiklik yapma veya düzenleme ihtiyacı duyduğumuz zamanlar olabiliyor.

Bu düzenlemeler kimi zaman test verilerini direkt etkileyeceği için testin durdurulmasını gerektirse de, bazı durumlarda verileri etkilemeyecek düzeyde ufak değişiklikler içerebiliyor.

Örneğin yayındaki teste yeni bir URL’i dahil etmek veya yeni cihaz modeli eklemek gibi kitle hedeflemelerinde yapılacak düzenlemelerde olduğu gibi, test koduna müdahale edilmeyen değişikliklere ihtiyaç duyulabiliyor.

E bir de güzel test verisi birikmişse toplanan tüm veriyi testi durdurarak göz ardı etmek, değişiklikler sonrasında testi tekrar yayına açmak ve yaşanan zaman kaybı biraz moral bozucu olabiliyor.

Peki bu özelliği nasıl kullanırız? Google Optimize hangi değişiklikleri yapabilmemiz için bize ikinci bir şans veriyor birlikte inceleyelim…

Google optimize

Yayındaki bir testin üst kısmında aşağıdaki gibi bir alan görüyoruz, burada bulunan “Edit” butonu birkaç ay öncesine kadar yoktu. 🤩

google optimize

“Edit” butonuna tıklandığında aşağıdaki gibi bir modal beliriyor, burada bize iki seçenek sunuluyor:

google optimize

1- Testi Durdurarak Düzenleme (Önerilen)

2- Yayındaki Testi Düzenleme

İlk seçenekteki “Recommended” ibaresi, yayındaki bir test üzerinde düzenleme yapmanın test verilerinizi etkileyeceği durumunu göz ardı etmemeniz gerektiğini belirtiyor.

İkinci seçeneğimiz olan “Edit running experience” özelliği yalnızca belirli ayarlar üzerinde kullanılabiliyor, bu özellikle düzenlenebilir unsurlar şu şekilde:

  • Test İsmi ve Açıklama
    (Bu bilgilerin düzenlenmesi testin yayında olup olmama durumundan bağımsız yapılabiliyordu. “Edit” özelliği geldikten sonra yayındaki bir test adını düzenlemek için yeni özelliği kullanmamız mecburi oldu; isimlendirirken bu durumu göz önünde bulundurmak isteyebilirsiniz :))
  • Variant İçeriği
    (Varyasyon değişikliklerini içeren kod)
  • Teste Girecek Olan Kullanıcı Trafiği
  • Test Variantlarındaki Trafik Dağılımı
  • Kitle ve URL Hedeflemeleri
    (Cihaz, tarayıcı, lokasyon vb.)

Düzenlenemeyen unsurlar ise şu şekilde:

  • Variant Ekleme ve Kaldırma
  • Test Türü
    (A/B, MVT vb.)
  • Bağlantılı Google Analytics Hesabı
    (Property, view ayarları)
  • Test Hedefi Ekleme ve Kaldırma
  • Özel Aktivasyon
    (Testin ne zaman tetikleneceğinin ayarı: page load, custom event vb.)

Optimize yayındaki bir test düzenlendiğinde, testin o zamana kadar toplanan geçmiş verilerini koruyor; siz yine de yapacağınız düzenlemeye göre verilerin etkileneceği durumlarda güvenilir sonuçlar elde etmek adına yeniden başlatmayı tercih edebilirsiniz.

Optimize da yaptığınız değişikliğe göre size bir bildirim göstererek bundan emin olup olmadığınızı sorguluyor.

google optimize

Siz test üzerinde düzenleme yaptığınız sırada kullanıcılar yine testinizi deneyimlemeye devam ediyor.

Düzenlemeyi tamamladığınızda, değişikliklerin yayına girmesi için “Publish” butonuna tıklamanız gerekiyor. Yaptığınız değişiklikleri silmek isterseniz de “Discard” diyebilirsiniz.

google optimize

Bu özelliğe hiç ihtiyaç duymayacağınız testleriniz olsun, bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle! 🥳

Diğer içeriklerimize de göz atın.

08/02/2022 in Başarı Hikayeleri

Online Trafiği Mağazalara Yönlendirerek Siparişleri %43 Arttırdık

Sepet sayfasına gelen kullanıcıların sipariş sürecinden çıkmasını engelledik. Satın alıma kadar geçen süreyi optimize ettik.
Devamını Oku
09/09/2021 in Başarı Hikayeleri

Yeni Form Yapısıyla Siparişleri %5 Artırdık – Watsons Case Study

Sepet sayfasına gelen kullanıcıların sipariş sürecinden çıkmasını engelledik. Satın alıma kadar geçen süreyi optimize ettik.
Devamını Oku
10/09/2021 in Veri Odaklı Reklam Yönetimi

SEM Nedir? SEM Nasıl Çalışır? Ne İşe Yarar? Search Engine Marketing Hakkında Önemli İpuçları

SEM Nedir? Günden güne büyüyen ve gelişen dijital pazarlama dünyasında arama sonuçlarında ön sıralarda yer almak markaların birinci önceliği olmuş durumda. SEM, yani Search Engine Marketing (Arama Motoru Pazarlaması) ise…
Devamını Oku

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]