Topladığımız veriyi görselleştirmek için harika bir tool olan Data Studio (yazının geri kalanında DS olarak kullanacağım) her zaman olduğu gibi kendini sürekli geliştirmekte ve bize yeni özellikler sunmakta.
Bu yazıda Google’ın ürünü olan Firebase’in hata yakalama özelliği olan “Crashlytics” raporlarından ve bu raporları görebilmemiz için yapmamız gereken kurulumundan bahsedeceğim.
Adjust, temel olarak kullanıcıların reklamlar ile oluşturduğu etkileşimi, uygulamada oluşturdukları oturumda aldığı aksiyonlarla birbirine bağlayamaya yarayan, app dünyası için oldukça önemli rol oynayan bir platform.
Google Analytics e-commerce raporları için aşağıdaki örnek ekran görüntüleri ile anlamlarını, nereden ulaşacağınızı ve ne gibi bir fayda sağlayacağınızı yorumlar ile bahsedeceğim.
Bir Google Analytics hesabınız var ve tüm data ellerinizin altında. Peki… “Aradığım data hangi rapor başlığının altında yer alıyor?”“Hangi raporları ne amaç doğrultusunda doğru kullanabilirim?” gibi sorular içinizi kemiriyorsa kendinize…
Geleneksel Medya ve Sosyal Medyanın Yeni Dünya Savaşı Bireyselliğin ön planda olmaya başladığı ve herkesin tüm yaşantısını sosyal medya ağlarında yaşamaya başladığı düşünüldüğünde; akıllardaki soru hep aynı ‘Geleneksel Medya yerini…
Tercihlerinizi ve düzenli ziyaretlerinizi hatırlayarak size en iyi kullanıcı deneyimini sunabilmek için sitemizde çerezlerden faydalanıyoruz. Aşağıdaki ‘Kabul Et’ butonuna tıklayarak sitemizdeki tüm çerezlere izin verebilirsiniz. Fakat tercihlerinize göre daha detaylı seçimler yapmak isterseniz ‘Çerez Ayarları’ butonuna tıklayabilirsiniz.
Bu web sitesi size daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunabilmek için çerezler kullanmaktadır. Bu çerezlerden olan İşlevsel Çerezler, sitenin doğru şekilde ve güvenli olarak çalışabilmesi için ve tarayıcınızda depolanır. Bu web sitesinde, ziyaretçilerin siteyi ne şekilde kullandığını anlamak ve analiz etmek için üçüncü parti çerezler de kullanılmaktadır. Bu tip çerezler yalnızca onay verdiğiniz takdirde tarayıcınızda depolanacaktır. Bu çerezlere onay vermeme imkanınız da bulunmakta. Fakat bazı çerezlere onay verilmemesi bu sitedeki deneyiminizi olumsuz etkileyebilir.
Reklamcılık çerezleri ziyaretçilere daha alakalı reklamların gösterilmesi ve reklam kampanyaları gösterilmesini sağlar. Bu çerezler ziyaretçileri siteler arasında anonim olarak takip eder ve özelleştirilmiş reklamlar gösterilebilmesi için gerekli bilgileri toplar.
Ölçümleme çerezleri ziyaretçilerin web sitesiyle ne şekilde etkileşime geçtiğini anlamak için kullanılır. Bu çerezler siteyi ziyaret eden kullanıcı sayısı, trafik kaynağı, hemen çıkma oranı gibi metriklerin ölçümlenmesini sağlar.
İşlevsel çerezler web sitesinin doğru şekilde çalışması için mutlaka bulunması gereken çerezlerdir. Bu kategori sitenin temel fonksiyonlarının ve güvenlik önlemlerinin çalışabilmesi için gerekli çerezleri kapsar. Bu çerezler herhangi bir kişisel bilgi depolamaz.
İşlevsel olmayan çerezler, web sitenin fonksiyon ve güvenlik önlemlerinden bağımsız olan çerezlerdir. Ağırlıklı olarak ölçümleme, reklamlar ve gömülü içerikler ile kullanıcı bilgisi toplamayı sağlar. Bu çerezlerin kullanılabilmesi için ziyaretçilerin iznine ihtiyaç vardır.