Topladığımız veriyi görselleştirmek için harika bir tool olan Data Studio (yazının geri kalanında DS olarak kullanacağım) her zaman olduğu gibi kendini sürekli geliştirmekte ve bize yeni özellikler sunmakta.
Bu yazıda Google’ın ürünü olan Firebase’in hata yakalama özelliği olan “Crashlytics” raporlarından ve bu raporları görebilmemiz için yapmamız gereken kurulumundan bahsedeceğim.
Keyword, Türkçesiyle anahtar kelime anlamına gelir ve kullanıcıların Google gibi arama motorlarına bulmak için yazdıkları kelimeleri ve kelime gruplarını ifade eder.
Adjust, temel olarak kullanıcıların reklamlar ile oluşturduğu etkileşimi, uygulamada oluşturdukları oturumda aldığı aksiyonlarla birbirine bağlayamaya yarayan, app dünyası için oldukça önemli rol oynayan bir platform.
GTM üzerinden oluşturabileceğimiz tag ve triggerlar sayesinde sitenizde olan eventleri ve butonları takip edebilir, bunları daha sonra Analytics raporlarınızda görebilir, kullanıcı davranışlarını analiz edebilirsiniz.
Google Analytics e-commerce raporları için aşağıdaki örnek ekran görüntüleri ile anlamlarını, nereden ulaşacağınızı ve ne gibi bir fayda sağlayacağınızı yorumlar ile bahsedeceğim.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept”, you consent to the use of ALL the cookies. However you may visit Cookie Settings to provide a controlled consent.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Reklamcılık çerezleri ziyaretçilere daha alakalı reklamların gösterilmesi ve reklam kampanyaları gösterilmesini sağlar. Bu çerezler ziyaretçileri siteler arasında anonim olarak takip eder ve özelleştirilmiş reklamlar gösterilebilmesi için gerekli bilgileri toplar.
Ölçümleme çerezleri ziyaretçilerin web sitesiyle ne şekilde etkileşime geçtiğini anlamak için kullanılır. Bu çerezler siteyi ziyaret eden kullanıcı sayısı, trafik kaynağı, hemen çıkma oranı gibi metriklerin ölçümlenmesini sağlar.
İşlevsel çerezler web sitesinin doğru şekilde çalışması için mutlaka bulunması gereken çerezlerdir. Bu kategori sitenin temel fonksiyonlarının ve güvenlik önlemlerinin çalışabilmesi için gerekli çerezleri kapsar. Bu çerezler herhangi bir kişisel bilgi depolamaz.
İşlevsel olmayan çerezler, web sitenin fonksiyon ve güvenlik önlemlerinden bağımsız olan çerezlerdir. Ağırlıklı olarak ölçümleme, reklamlar ve gömülü içerikler ile kullanıcı bilgisi toplamayı sağlar. Bu çerezlerin kullanılabilmesi için ziyaretçilerin iznine ihtiyaç vardır.