Bir Google Analytics hesabınız var ve tüm data ellerinizin altında.

Peki…

  • “Aradığım data hangi rapor başlığının altında yer alıyor?”
  • “Hangi raporları ne amaç doğrultusunda doğru kullanabilirim?” gibi sorular içinizi kemiriyorsa kendinize güzel bir kahve alıp bir sekmede okumaya devam ediniz 🙂
Google Analytics Raporlama

Google Analytics arayüzünü açtığınızda karşınızda sol menüde yer alan 5 ana başlık ve bu başlıkların altında detay raporlar alt başlık halinde yer alıyor. 5 ana başlığı tek tek bu seri yazısında ele alacağım.

Totalde ortalama 53 rapor başlığı olduğunu düşünürsek kaybolmamak elde değil. 🙂 Kendinizi yalnız hissetmeyin.

Tüm raporların altında ilk adım olarak overview yer almakta, bu rapor tüm alt kırılımların özet tablosu olarak oluşturulmuş. Öncelikle bu raporları incelemelisiniz.

Google Analytics Raporlama
Analytics Sol Menü

1. RealTime Raporları

Anlık ve yarım saatlik periyot seçenekleri ile sitede/uygulamada neler olduğunu takip etmenizde yardımcı olacaktır. Yeni bir versiyon/publish çıkıldığında anlık olarak data akışını takip etmek için kullanmanızı öneririm. Data patlamadan seri bir şekilde yakalayabilirsiniz!

Google Analytics Raporlama
RealTima Rapor Örneği

Bu rapordan alabileceğiniz cevaplar;

  • Sitede/uygulamada şimdi kaç kullanıcı var?
  • Bu kullanıcılar hangi ülke/şehir kırılımlarından ziyaret gerçekleştiriyorlar?
  • Sitede/Uygulamada aldıkları aksiyonlar, görüntüledikleri ekran/sayfalar nelerdir?
  • Şu an kullanıcılar hangi versiyonları kullanarak üründen faydalanıyor?
  • Anlık ve son 30 dakikada kullanıcı trendi nasıl değişti?
  • Hedefleri anlık ve 30 dakika içerisinde kaç kullanıcı gerçekleştirdi?
  • Realtime’da yer alan rapor maddelerini tıklayarak filtreleme gerçekleştirebilirsiniz. Aşağıda gördüğünüz üzere İzmir’den gelen ve 4.1.3 versiyonundaki kullanıcıların anlık sayısına ulaşmak mümkün.
Google Analytics Raporlama
Real Time Filtreleme Örneği

2. Audience Raporları

Google Analytics Raporlama

Anlık kullanıcılarınızı takip ettikten sonra sıra kullanıcıları tanımamıza geliyor. Kullanıcıyı tanımak dijital dünyada en önemli noktalardan biri. Tanımadığınız bir kullanıcıya herhangi bir aksiyon gerçekleştiremezsiniz üstelik tanımadan aldığınız her aksiyon için kullanıcınızı kaybetme riskini artırabilirsiniz.

Bu ana rapor başlığında yer alan parametreleri birbiri ile çaprazlayabilir, kullanıcı segmentleri oluşturarak remarketing segmentleri oluşturabilirsiniz.

Bu rapordan alabileceğiniz cevaplar;

  • Total kullanıcı sayısı yeni kullanıcı sayısı oranları nelerdir?
  • X kadar total kullanıcı kaç ziyaret oluşturmuştur? Bu kullanıcılar kaç toplam sayfa görüntülemiştir?
Google Analytics Raporlama
User & New User
  • Kullanıcılar ortalama 1 ziyarette ne kadar süre geçirilmiştir?
  • 1/7/14/28 günlük periyotlarda aktif kullanıcı trendi nasıl değişmiştir?
  • Kullanıcılar hangi demografik bilgilere sahiptir?(ülke, şehir, yaş, cinsiyet, dil)
  • Hangi versiyon ve platforma ait data ölçümleniyor? Burada özellikle applicationlar için versiyon bazlı feature geliştirmelerinin takibinde kullanabilirsiniz.
  • Hangi servis sağlayıcısından kullanıcılar ulaşabiliyor? Mobil data dan mı yoksa wifi dan mı ziyaretleri gerçekleştiriyor?
  • Android platformuna ait data tutuyorsanız hangi cihaz modellerinde ve işletim sisteminde kullanıldığına dair dağılım nedir? (Burada cihaz modeli olarak iphone X, iphone 8 vb. dağılımını göremediğimiz belirtelim çünkü Apple bu bilgiyi paylaşmıyor.)
  • İlk gelen kullanıcının bir sonraki gün/hafta/ay periyotlarında tekrar ziyaret gerçekleştirme oranı nedir? (Cohoort Analizi)
Google Analytics Raporlama
Cohort analiz Örneği
  • Örneklem üzerinden bir kullanıcının ziyareti sürecinde aldığı aksiyonların akışı nasıl gerçeklemiş, ne kadar transaction oluşturmuş, hangi trafik kaynağından gelmiş veLTV(LiveTimeValue) değeri nedir? Bu rapor kullanıcıların davranışlarını analiz ederken size fikir verecektir. (user explorer raporu)
Google Analytics Raporlama
Kullanıcı ziyaret akış örneği

Ziyaret başlatan kullanıcılar sitede ne kadar kalmaya devam ediyorlar? (Saniye bazlı kategori ile görebilirsiniz.)

Google Analytics Raporlama
Session Süresi Örneği
  • UserId entegrasyonu gerçekleştirdiyseniz bu entegrasyon toplam kullanıcıların % kaçını karşılamaktadır?
Google Analytics Raporlama
Hashlenmiş ID Örneği
  • Mobil Site, Desktop, Android, iOS platformları bazında kullanıcı sayıları ve ziyaret değişimleri nasıldır?
  • Kullanıcıların ilgi alanları sektörel bazda nasıldır? Örneğin teknolojiye ilgili kullanıcılar e ticaret e de ilgili olabilir. Buradan ilgi alanlarına göre kullanıcılar segmentlenmesi faydalı olacaktır.
Google Analytics Raporlama
Interest Rapor Örneği
  1. sezon 1.bölüm serisinde Realtime ve Audience raporlarını inceledik. Diğer ana rapor başlıkları için 2. bölümde görüşmek üzere!

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]