Dönüşüm optimizasyonu konusunda heyecanlısınız, yeni başlıyorsunuz, dönüşüm oranınızı artırmak ve şirketinize katkı sağlamak istiyorsunuz; buraya kadar harika! Peki hedefinizi neye göre belirleyeceksiniz?

Ya da optimizasyonda tecrübelisiniz, birkaç test yaptınız ve sonuçlar görmeye başladınız fakat yine de yanlış bir şeyler var sanki… Acaba hedefleriniz doğru mu?

“Yahu hedef dediğin ne olacak işte; ya gelirin artsın istersin, ya başvuru toplarsın vs.” Yanlış değil. Hangimiz sitesinin geliri artsın istemez? (Gizli girişimleri olanlar yorum bırakabilir) Bu düşünceler doğru olsa da sonuca ulaşma anlamında o kadar net bir istek değiller.

Tüm bu hedefleri seçerken işkembeden sallayıp ya da bir sabah uyanıp “Eveeet, bugün 1000 lead toplamak istiyorum.” demiyoruz. Bunun yerine sitemizi analiz edip nerelerde fırsatlar var, hangi adımlar kötü, kullanıcılar hangi cihazları tercih ediyorlar, hangi şehir/ülke daha çok dönüşüm getiriyor gibi pek çok kırılıma bakarak planlama yapıyoruz…

“Seri segment getir kardeşim” dediğinizi duyar gibiyim:

  • Cihaz kırılımları
  • En çok çıkış yapılan sayfalar
  • Bounce rate’i en yüksek sayfalar
  • Funnel adımlarındaki anomaliler

Açıkçası yukarıdaki dört maddeyi biraz inceleyerek bile onlarca test fikri üretebilirsiniz. Özellikle funnel adımlarındaki anomaliler, kolayca tespit edebileceğiniz, sitenizin pain pointleri.

“Gelirim artsın” düşüncesinden çıkıp, “Funnel’daki iletişim adımından çıkışlar çok yüksek, önce bir ekran kaydı* ile bu sayfayı izleyelim bakalım.” diyerek hedef belirlemeye doğru harika bir adım atmış olursunuz. Ekran kayıtlarından bir şey çıkmazsa, ısı haritalarını analiz ederek kullanıcıların hangi alanlarda yoğunlaştıklarına bakabilirsiniz. Ya da sayfada anket çıkartarak, direkt olarak kullanıcılarınıza bu adımda sorun yaşayıp yaşamadıklarını sorabilirsiniz. Anket yapmaktan çekinmeyin. Eğer gerçekten bir sorun varsa, kullanıcıların çoğu seve seve bu sorunu sizinle paylaşıyorlar. Paylaşıyorlar ki, artık sorun olmaktan çıksın.

Tüm bu analizlerle sorunlu noktayı tespit ettikten sonra A/B testinizin için hipotez üretmeye hazırsınız ve hipotezinizin harika bir hedefi var, tebrikler.

  • Ekran kayıt aracı olarak Hotjar ya da Yandex Metrica (ücretsiz) kullanabilirsiniz.

Do you believe in fairies? If you believe, 👏 clap your hands!

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]