“Elimizdeki bütçeyi GDN’de mi yoksa Programatik tarafta mı kullanalım?” sorusu kampanya planlamaları sırasında sıklıkla karşımıza çıkıyor. Yılbaşı kampanyaları için de toplantılar yapılmaya başlanmışken iki reklam kanalını sizler için inceledik.

Görsel: Depositphotos

GDN ve Programatik Nedir?

GDN diye ifade ettiğimiz Google Display Network, reklamverenlerin bir e-ticaret sitesinde gezinen, mobil uygulamaları kullanan veya Youtube’da video izleyen gibi çeşitli insanlara ulaşmasını sağlayan bir reklam ağıdır. Verisel olarak ifade etmek gerekirse, bir GDN reklamı yaptığınızda dünyadaki internet kullanıcılarının %90’ına ulaşabiliyorsunuz.

Programatik ise GDN dahil olmak üzere birçok reklam ağını kapsayan ve erişim açısındanı reklamverenlere daha fazla imkan sunan bir teknolojidir. Real Time Bidding (RTB) olarak ifade edilen açık artırma yöntemiyle, GDN’de olduğu gibi milisaniyeler içerisinde bir reklam satın alımı yapar.

Google Display Network Nasıl Çalışır?

GDN’de reklam yayınlamak için öncelikle Google Ads hesabınıza giriş yapmanız gerekiyor. Kampanyalar sekmesine tıkladıktan sonra “yeni kampanya” diyerek kampanya türünü “display” olarak ayarlayın. Ardından, kampanyanızda olmasını istediğiniz GDN hedefleme türlerini seçerek ilerleyebilirsiniz.

Görsel: Cecilia Lettieri

Google Display Network hedeflemesi, reklamverenlerin hedef kitlelerinin özelliklerini seçmesine olanak tanıyor. Yaşları, kişisel ilgi alanları, cinsiyetleri veya demografileri gibi hangi kullanıcılara reklamların gösterileceğine karar verebiliyorsunuz.

Programatik Reklamcılık Nasıl Çalışır?

Programatik reklamcılıkta, işin içerisine farklı reklam panelleri girmektedir. Reklamveren tarafında DSP olarak ifade ettiğimiz Demand-Side Platform  ve yayıncının kullandığı SSP diğer bir ifadeyle Supply-Side Platform panelleri bulunuyor. 

Görsel: Raka Creative

Reklamveren olarak DSP panelinde reklam bütçesini, materyallerini ve hedeflemelerini girdikten sonra kampanyayı başlatabilirsiniz. Yayıncı ise SSP paneline giriş yaparak envanterinde bulunan ve yayına açmak istediği reklam alanının özelliklerini ve fiyatını belirlemektedir. Reklamveren olarak verdiğiniz teklif, yayıncının reklam alanına ve teklifine uygunsa satın alım gerçekleşir ve reklam yayınlanmaya başlar.

GDN ve Programatik Farkları

GDN ve Programatik reklamcılık erişim, fiyatlandırma, hedef kitle ve reklam formatları açısından birbirinden farklıdır.

Erişim

GDN reklamı yaptığınızda dünyadaki internetteki kullanıcıların %90’ına ulaşabileceğinizden daha önce bahsetmiştik. Google Display Network’te bir yayın yaptığınızda reklamlarınız yüksek bir erişime sahip olacaktır. 

Görsel: Brawn Media

Programatik reklamcılık ise Google dışındaki ağlara da ulaşabildiği için internet kullanan tüm insanlara erişim sağlayabileceğinizi söyleyebiliriz. Bundan dolayı erişim veya marka bilinirliği amaçladığınız bir kampanyanız olduğunda Programatik daha etkili sonuçlar verecektir.

Fiyatlandırma

GDN tarafında Programatik reklamcılığa göre hem marka bilinirliği hem performans artırmaya yönelik daha fazla teklif stratejisi vardır. Target ROAS, Maximize Conversions ve Target Impression Share gibi teklif stratejilerini örnek olarak verebiliriz.

Görsel: Qgiv

Programatik ise genel olarak CPM üzerinden fiyatlandırma yapmaktadır. CPC ve CPV bazlı satın alımların bu reklamcılığa göre yeni sayılacağını söyleyebiliriz. Bundan dolayı performans odaklı kampanya iletişimlerinde Programatik yerine GDN’in tercih edilmesi daha faydalı olacaktır.

Hedef Kitle

Google Display Network,  kullanıcıları hedeflemek için yalnızca kendi topladığı verileri kullanırken Programatik, 3. taraf verileri olarak da bilinen üçüncü taraf sağlayıcılardan alınan verileri bünyesinde bulundurmaktadır. Bunlar DMP dediğimiz Veri Yönetim Platformları tarafından genellikle toplanıyor.

Reklam Formatları

GDN ve Programatik reklamcılık, videolar, resimler ve HTML5 dahil olmak çeşitli reklam öğelerini desteklemektedir. Rich media reklamları söz konusu olduğunda ise Google Display Network yerine Programatik panellerinde bu reklam türüne yönelik yayın yapabiliyorsunuz.

Görsel: Reliablesoft

Reklam içeriğiyle etkileşime girmeye teşvik eden rich media reklamları yapmak istediğinizde Programatik panellerini tercih etmeniz gerekiyor.

Hangisini Seçmeliyiz?

Programatik reklamcılık yüksek bir erişime ve çeşitli reklam formatlarına sahip olması nedeniyle marka bilinirliği amaçladığınız kampanyalar için daha destekleyici olacaktır. Ancak Programatik panellerinde reklam açmak, GDN reklamlara göre daha pahalı olduğu için kısıtlı bir bütçeniz varsa Google Display Network ile ilerlemenizi önermekteyiz.

Google Display Network ise performans elde etmeye yönelik çeşitli teklif stratejilerine daha fazla sahip olduğu için satış veya lead gibi performans istediğiniz dönemlerde GDN ile ilerleyebilirsiniz.

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]