2016’dan bu yana sosyal medya video paylaşım platformu Tiktok, dijital dünyada büyük bir yankı uyandırdı ve 150’den fazla pazara yayıldı. Bu yıldızın büyümesine ve geniş kitle tabanına rağmen, Tiktok reklam fırsatları hala birçok kişi için bir gizem. Tiktok reklamlarına yatırım yapmanız gerekip gerekmediğini merak edenlerden biriyseniz, yalnız değilsiniz.

TikTok’ta reklam yayınlamayı düşünmeden önce kendinize sorun; Markam Tiktok için uygun mu? Hedef kitlem Tiktok’ta mı?

Bu yazıda Tiktok’taki kampanya türlerine ve kreatiflere dair önemli ipuçlarına değineceğim. Fakat Tiktok’ta reklam vermeye karar vermeden önce Tiktok’un Türkiye’deki kullanımı hakkında biraz bilgi edinelim.

We Are Social 2022 Türkiye verilerine göre;

  • Ocak ayında ülkemizde toplam 68,90 milyon sosyal medya kullanıcısı vardı.
  • Tiktok’un ise kullanım oranı %47.6
  • İnsanların Tiktok’ta geçirdiği süre Youtube ve Facebook’u geride bırakarak aylık 18,8 saat.
  • 2022 itibariyle Türkiye’de 18 yaş ve üzeri 26,56 milyon TikTok kullanıcısı var. 
  • Tiktok’un Türkiye’deki reklam kitlesinin yüzde 36,5’i kadın, yüzde 63,5’i erkek.

TikTok Kampanya Türleri

Kampanya sekmesine geldiniz ve Oluştur’a bastınız.

Önünüze öncelikle iki seçenek çıktı. Açık Arttırma / Auction ve Erişim Sıklık / Reach and Frequency

Açık Arttırma / Aucton: TikTok’taki açık artırma reklamları, bu sosyal ağdaki reklam alanlarına teklif vermenize olanak tanır. Kampanya türlerinin hepsini bu satın alma modeli ile seçebiliyoruz. Açık arttırma modelleri ise şu şekilde;

  • CPC: Tıklama başı maliyet
  • CPV: Minimum 6 saniye 1000 izlenme başına maliyet
  • CPM: 1000 gösterim başına maliyet

Erişim Sıklık / Reach and Frequency: Bu satın alma modeli ile bir kişiye bu reklamı ne kadar göstereceğiniz ile ilgili ayarları yapabilirsiniz. Fakat bu model ile üç kampanya şekli oluşturabilirsiniz. Erişim, Trafik ve Video Görüntülenmeleri.

  • Amacınız web sitenize daha fazla ziyaretçi çekmekse trafik / traffic seçeneğini seçmeniz uygun olur ve cpc ile ödeme yaparsınız. 
  • Nihai amacınız markanızı reklam olarak mümkün olduğunca fazla kişinin görmesi ise erişim / reach hedefini seçmenizi öneririm, burada da bin gösterim başına yani cpm seçeneği ile ödeme yaparsınız. 
  • Web siteniz üzerinden form toplamak istiyorsanız potansiyel müşteri bulma / lead generation seçeneği size daha uygun olabilir.
  •  Benim amacım videomu izletmek diyorsanız ise video görüntülenmeleri / video views seçeneği sizin videonuzu minimum 6 saniye boyunca izleyecek olan kişileri bulmaya çalışacaktır.
  •  Benim aktif bir kitlem var, bu kitleye reklamlarımı göstermek istiyorum derseniz dönüşüm / conversion kampanyası harika bir remarketing seçeneğidir.
  • Uygulama yükleme / App installs ise mobil uygulama reklamcılığı için vazgeçilmezdir. Install, install with app event gibi optimizasyon seçenekleri de mevcuttur. Uygulama reklamcılığı yapmaya karar verdiyseniz Eda Samimi’nin Tiktok Uygulama Reklamcılığı için Yapmanız Gerekenler yazısını mutlaka okumalısınız.
  • Sayfa takibi ve profil ziyareti için toplulukla etkileşim / interaction community seçeneği uygun olabilir.

Kampanya türünüzü seçtiniz ve bir sonraki sayfaya geldiniz.  Reklam Alanı / Placement bölümünde dikkat etmeniz gereken bir nokta var.

Buradaki 3 alanı şöyle tanımlayabiliriz.

  • Tiktok: Bu seçenek seçilirse sadece Tiktok uygulamasında reklam gösterilecektir.
  • TopBuzz/News Republic/Babe: Henüz Türkiye’ye açılmış bir alan değildir. 
  • Pangle: Haber, oyun gibi zengin bir app envanterine sahiptir. Manuel şekilde app seçimi yapılamaz ve app performansı raporlanamaz. Düşük cpc ile yüksek trafik getiren bir alan olarak düşünebilirsiniz. App raporu için Tiktok hesap kontağınız ile görüşmeniz gerekir.

Türkiye’de kullanılabilir 2 reklam alanı Tiktok ve Pangle’dır. Alan içindeki envanter farklılığından dolayı başta automatic placement yerine Tiktok veya Pangle olacak şekilde tek bir alan seçilerek ilerlenmesi ve ölçümlenmesi performansınızı olumlu etkileyecektir.

Kampanyaya karar verdiysek haydi kreatifimizin nasıl olacağı hakkında konuşalım!

Spark Ads Nedir?

Öncelikli olarak şuna karar vermelisiniz.

  • Bir spark ads yani tiktok influencer’ının sizin için organik bir video üretmesini ve panel üzerinde reklamını mı oluşturmak istiyorsunuz? 
  • Profesyonel bir medya ajansı ile markanız özelinde bir video oluşturup bunun kampanyasını mı yapmak istiyorsunuz?

Her mecranın kullanıcısıyla olan iletişim dili farklıdır. İletişim yapılacak her mecranın dilini çözmek, kullanıcısının dikkatini nasıl çekebileceğini anlamak önemlidir. Markaların mükemmel olması gerekmez, ancak özgün olmaları ve doğru kitleye doğru mecrada yayın yapmaları gerekir.

TikTok’un yeni ‘Kıvılcım’ yani ‘Spark’ reklam seçeneği sayesinde markalar, kampanyalarına uygun olabilecek mevcut organik videoları belirleyebilir. – örneğin, bir seyahat influencer’ı sizin ürününüzü video ile tanıtabilir.

Markalar daha sonra bu içerik oluşturuculara ulaşabilir ve videolarını ücretli kampanyalar için yeniden kullanabilir.

Bazı pazar araştırmalarına göre;

  •  İnsanların %84’ü markalı bir video izleyerek bir ürün veya hizmet satın almaya ikna oldu.
  •  %67, markalardan çeşitli farklı hikaye anlatımı yaklaşımları istiyor.
  • İnternet kullanıcılarının %52’si markaların özgün olmasını istiyor.

Spark ads örneği;

Spark Ads, standart reklamlardan %30 daha yüksek tamamlanma oranına ve %142 daha yüksek etkileşim oranına sahiptir. Ayrıca standart reklamlara göre %43 daha yüksek dönüşüm oranına ve %4,2 daha düşük CPM’e sahiptirler. 

TikTok Kreatifleri Hakkında Önemli İpuçları 

Yatay Kullanın, Tam Ekran Video

Yatay videolar kullanmayın. Daima en uygun en boy oranını (9:16) benimseyen dikey videolar kullanın. Sürükleyici bir deneyim sunmak için içeriğin tam ekranı kaplamasına izin verin.

Dengeli Renkler

Çok koyu veya çok parlak renkler kullanmayın, bunlar izleme deneyimini olumsuz etkileyebilir. Görsel rahatsızlığa neden olabilecek efektler kullanmaktan kaçının (örneğin, yanıp sönen ışıklar).

Tiktok Filigranlarını Kullanmayın

Orijinal videoda TikTok filigranı olmadığından emin olun. 

Yüksek Kalitede Kreatif Kullanın

Daha az keskin ve daha az akılda kalıcı bir izleme deneyimine neden olabileceğinden, dönen resimler veya GIF’ler gibi düşük kaliteli reklam öğeleri kullanmayın. Bunun yerine, çekici, göz alıcı reklamlar sağlamak için yüksek kaliteli reklam öğelerini kullanın.

Safe Zone’a Dikkat Edin

CTA butonunun, kullanıcı adının ve başlığın görünebileceği alanlara herhangi bir metin, logo veya önemli mesaj yerleştirmeyin. Reklam metninizin net gözüktüğünden emin olun. 

Safe zone’da olmak için videoda dikkat edilmesi gereken ölçüler:  from left: 44 px, from right: 140px, from top: 130 px, from bottom: 483-484 px 

Safe zone kuralına uygun kreatif / Safe zone kuralına uymayan kreatif 

Ses Eklemeyi Unutmayın

Herhangi bir türde ses eklemek, sesi olmayan videolara kıyasla gösterimlerde %16’lık bir artış olduğunu gösterir.

İletişim Bilgilerini Göstermeyin

Reklamlarınızda barkod, QR kod, iletişim numarası ve adres gibi iletişim bilgilerini göstermeyin.

Tiktok dünyasına uygun bir kreatif üretmek için artık hazırsınız. İlgi alanı, hashtag seçimi gibi hedef kitle kişiselleştirmeleri ve kreatifleri ekleyip, metinleri de yazdıktan sonra kampanyanızı aktife alabilirsiniz!

Hype

Esentepe Mahallesi
Ecza Sokak 6/1
Levent, İstanbul

+90 (532) 744 4943
[email protected]